VILKA ÄR BETALNINGSALTERNATIVT?

Du kan betala med postförskott, Walley-faktura/delbetalning, PayPal och via Paytrail med nätbanksuppgifter eller Mobilepay. Du hittar mer detaljerad information om betalningsmetoder här .


VILKA FRAKTMETODER ERBJUDER JENINE?

Itellan postpaket, Smartpost Paketmaskin, R-kioski eller K-market paket och DHL Express hemleverans.


HUR MYCKET ÄR LEVERANSAVGIFTEN?

Leveransavgiften är gratis för värdefulla beställningar med postpaket. För små beställningar är leveransavgiften 4,90 €. DHL Express hemleverans kostar 11,90 €.


HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Med spårningskoden skickad med e-post kan paketet hämtas ut en dag tidigare.


FRÅNAR DU UTANFÖR FINLAND?

Ja det gör vi. Beställ gärna via våra internationella webbutiker


VAR KAN JAG HÄMTA MITT PAKET?

Med en spårningskod eller en ankomstavisering från postkontoret i din närmsta stad. Ta med fotolegitimation. Du hittar Itellas platser här . Beställningen som görs för paketautomaten kommer att hämtas från den maskin du väljer.


VARFÖR ÄR MIN STORLEK INTE TILLGÄNGLIG?

Hittar du inte din storlek är den slutsåld. Vi har säsongsvaror och som huvudregel får vi inte fler i samma storlek om det tar slut. Vi håller låga lagerkvantiteter med avsikt, och det finns vanligtvis inte många stycken av en viss storlek tillgängliga, så att det unika och individualiteten i vårt urval inte blir lidande. Vi uppfyller våra kunders önskan att de kan lita på att de kan klä sig unikt i våra kläder.


HUR VET JAG VILKEN STORLEK JAG SKA BESTÄLLA?

De flesta produktbeskrivningar har instruktioner för att hitta rätt storlek, men om du vill försäkra dig om att storleken stämmer kan du skicka ett mail om det här , be om råd i vår onlinesupport eller ring vår kundtjänst +358408280202. Om du anger din längd och vikt blir det lättare för oss att ge dig råd om att hitta rätt storlek.


HAR JENINE EN FAKTISK BUTIK?

För nu, nej. Du kan köpa produkter från webbutiken och från hämtningslagret.


KAN JAG KOMMA FÖR ATT HÄMTA ELLER ORDNA PRODUKTERNA?

Jo det kan du. Du kan lägga en beställning i förväg eller märka ner intressanta produkter och sedan komma och ordna dem på vårt lager i Tammerfors. Du hittar vägbeskrivningar för att komma dit här .


JAG VILL HA PRODUKTMÅTT?

Vill du ha mer exakta mått på produkterna, eller storleksvägledning, kontakta oss antingen via livechatt, ring vår kundtjänst +358408280202 eller skicka ett mail här


GILTIGA KAMPANJER OCH RABATTER

Du hittar aktuella tävlingar, kampanjer och rabattkoder genom att följa oss i sociala medier på Facebook och Instagram.


VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR PAKETET?

Försök att meddela oss i förväg om du inte kan hämta ut paketet. Den skickas sedan tillbaka till vårt lager. Efter en ej levererad postförskottsbeställning kan orderförbud läggas ut.


HAR PRODUKTERNA RETURNERINGSRÄTT?

Produkterna har 30 dagars returrätt enligt distansförsäljningslagen från det att du mottagit beställningen. Produkterna ska vara oanvända, med prislapparna på plats och i egen förpackning. Du kan anpassa, men inte använda. Ångerrätten gäller inte underkläder, kosmetika eller örhängen av hygienskäl. Vi tar 4,90 € för returen från den avdragsgilla kunden.


HUR RETURNERAR JAG MIN BESTÄLLNING?

Fyll i returformuläret som följde med beställningen noggrant. Efter det tar du paketet till posten och informerar Jenine om att paketet är en kundretur. Returen är då kostnadsfri för dig. Mer detaljerade returanvisningar hittar du här .


JAG HAR BESTÄLLT MED EN INSAMLARFAKTURA, HUR FUNGERAR RETURNERINGEN?

Om du returnerar hela beställningen betalar du endast returavgiften på 4,90 € plus eventuell faktureringsavgift. Om du returnerar några av produkterna kan du antingen själv dra av värdet på de returnerade produkterna från fakturan, eller vänta på att returen behandlas, i så fall får du en ny uppdaterad faktura i din e-post. Vi kommer inte att kreditera pengarna på kontot, om du inte redan har samlat in för att betala räkningen.


KAN JAG ÄNDRA FAKTURENS FÖRfallodatum ELLER ÄNDRA FAKTURAN TILL AVTAL?

I frågor som rör förfallodag och delbetalning rekommenderar vi att du kontaktar Walleys kundtjänst direkt, tel 09 3158 9900.


KAN JAG RETURNERA REA-PRODUKTER?

Ja, det kan du, om de annars uppfyller returvillkoren.


HUR SNABBT KOMMER JAG FÅ MINA PENGAR TILLBAKA FÖR EN RETUR?

Returer behandlas i regel omgående, dock senast inom en vecka efter att returen kommit oss tillhanda. Detta kräver att returen åtföljs av ett kontonummer. Kom ihåg att det tar 2 till 14 dagar för kunders returförsändelser hos Itella.


VILKA BELOPP KOMMER ATT BETALAS TILLBAKA TILL MITT KONTO?

Om du returnerade alla produkter av hela beställningen kommer det slutliga beloppet som visas i orderbekräftelsen att betalas till ditt konto. Om du endast returnerar en del av din beställning kommer värdet av de returnerade produkterna att återbetalas minus fraktkostnader och eventuell fakturering/postförskottsavgift. För beställningar gjorda med rabattkod återbetalar vi produkternas verkliga värde.


KAN JAG BYTA PRODUKTER?

Du kan göra bytet genom att meddela oss i förväg vilken produkt eller storlek du vill byta så reserverar vi produkterna åt dig i förväg. Du kan också lägga en begäran om byte i byteskolumnen på returformuläret och om storleken hittas skickar vi den till dig.


HUR OFTA FÅR DU NYHETER?

Nya varor säljs varje dag! Eftersom de snabbaste får de mest populära storlekarna är det värt att följa nyheterna ofta.


JAG HAR GLÖMT MITT ANVÄNDARID/LÖSENORD – VAR KAN JAG FÅ ETT NYTT?

Din e-postadress som du registrerade dig med fungerar som ditt användarnamn. Du kan beställa ett nytt lösenord genom att trycka på knappen "Logga in / Registrera" längst upp och sedan "Glömt ditt lösenord?" - text.


KAN JAG BESTÄLLA PÅ TELEFON ELLER E-POST?

Jo det kan du. I detta fall fungerar dock endast postförskott och faktura som betalningssätt.